
Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Chełmży ogłasza nabór osób chętnych do wzięcia udziału w Programie „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2022
Nabór w ramach ww. Programu adresowany jest do osób niepełnosprawnych posiadających orzeczenie w stopniu znacznym lub umiarkowanym albo orzeczenie równoważne ( np. całkowita niezdolność do pracy i samodzielnej egzystencji lub całkowita niezdolność do pracy), które wymagają usług asystenta w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym
Głównym celem programu jest wprowadzenie usług asystenta jako formy ogólnodostępnego wsparcia dla osób niepełnosprawnych.
Zgodnie z treścią Programu usługi asystencji osobistej mogą polegać na pomocy asystenta w:
- wykonywaniu czynności dnia codziennego;
- wyjściu, powrocie lub dojazdach z uczestnikiem Programu w wybrane przez uczestnika miejsce;
- załatwianiu spraw urzędowych;
- korzystaniu z dóbr kultury;
Usługę asystenta może świadczyć osoba wskazana przez Uczestnika Programu lub jego opiekuna prawnego.
Koszty realizacji usługi asystencji osobistej finansowane są z Funduszu Solidarnościowego a osoba korzystająca z tej formy wsparcia nie ponosi żadnych kosztów z tym związanych.
W godzinach świadczenia usług asystenta nie mogą być świadczone usługi opiekuńcze lub specjalistyczne usługi opiekuńcze, o których mowa w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2021 r. poz. 2268 z późn. zm.), inne usługi finansowane w ramach Funduszu lub usługi obejmujące analogiczne wsparcie.
Osoby zainteresowane, które chciałyby skorzystać z usługi asystenta proszone są o przedłożenie następujących dokumentów:
- karta zgłoszenia (druk do pobrania)
- kserokopię orzeczenia o niepełnosprawności
- klauzula informacyjny (druk do pobrania).
Prosimy o przekazywanie dokumentów do dnia 31 marca 2022 r.
Dokumenty można składać w następujący sposób:
– osobiście, w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Chełmży przy ul. Hallera 19 – punkt stały czynny od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 15:00, we wtorki w godzinach od 8:00 do 16:00.
– pocztą na adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Chełmży, ul. Gen. J. Hallera 19, 87-140 Chełmża,
– elektronicznie za pośrednictwem platformy ePUAP. Bezpośredni adres do skrzynki ESP: Elektroniczna Skrzynka Podawcza MOPS w Chełmży
W przypadku złożenia dokumentów osobiście lub pocztą na adres Ośrodka prosimy
o przekazanie dokumentów w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej – edycja 2022”.
Druki do pobrania:
Wysokość środków otrzymanych przez Gminę miasto Chełmża z Funduszu Solidarnościowego na realizację Programu w 2022 roku wynosi 110 466,00 zł
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Chełmży informuje, że Gmina Miasto Chełmża pozyskała środki finansowe w wysokości 110 466,00 zł na realizację Programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2022. Źródłem finansowania są środki z Funduszu Solidarnościowego.
Całkowity koszt realizacji zadania wynosi: 110 466,00 zł
Wartość finansowa ze środków Funduszu Solidarnościowego wynosi: 110 466,00 zł
Program adresowany jest do osób niepełnosprawnych :
- dzieci do 16. roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji, oraz
- posiadających orzeczenie o niepełnosprawności o stopniu znacznym lub umiarkowanym lub traktowane na równi do ww. zgodnie z art. 5 i 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Głównym celem programu jest wprowadzenie usług asystenta jako formy ogólnodostępnego wsparcia dla osób niepełnosprawnych. Program ten jest elementem polityki społecznej w zakresie poprawy jakości życia osób niepełnosprawnych.
Zgodnie z treścią Programu usługi asystencji osobistej mogą polegać na pomocy asystenta w szczególności:
* wykonywaniu czynności dnia codziennego,
* wyjściu, powrocie lub dojazdach z uczestnikiem Programu w wybrane przez uczestnika miejsce,
* załatwianiu spraw urzędowych,
* korzystaniu z dóbr kultury.
Usługę asystenta może świadczyć osoba wskazana przez Uczestnika Programu lub jego opiekuna prawnego.
Koszty realizacji usługi asystencji osobistej finansowane są z Funduszu Solidarnościowego, a osoba korzystająca z tej formy wsparcia nie ponosi żadnych kosztów z tym związanych.
W godzinach świadczenia usług asystenta nie mogą być świadczone usługi opiekuńcze lub specjalistyczne usługi opiekuńcze, o których mowa w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz.U. z 2021 r. poz. 2268, z późn. zm.), inne usługi finansowane w ramach Funduszu lub usługi obejmujące analogiczne wsparcie.
